EMAIL CAR : chapayamrunners@yahoo.com.my

Friday, May 18, 2012

SAS International Eco Challenge 2012 - Laporan

Acara: SAS International Eco Challenge 2012
Tempat: Pulau Tioman
Tarikh: 12 Mei 2012
Masa: 8.30 pg
Jarak: 36.5km

Catatan Masa Rakan2 CAR
0:00:00 Mohammad Affendi Nudin -(3) men local (tahniah..)
3:13:00 Jasni Khairil Jamaluddin (CAR101) - (11)
3:49:58 Lim Gam Mat - (32)
4:01:02 Zulazlan Shah Ibrahim (CAR71) - (41)
4:14:28 Mohd Faizal Jamil
4:20:00 Alam Shah Ismail Ahmad (CAR24)
4:20:00 Azri Zolkipli (CAR199)
5:19:57 Fadhilah Abdul Manan (CAR91) -(4) women local (tahniah..)
5:20:00 Mohd Zaki Mansor (CAR16)
5:20:00 Munzir Alawi (CAR90) (jadi media..ambil gambar untuk majalah..)
5:40:00 Iskandar Abd Wahab (CAR258)
5:43:00 Yim Heng Fatt (CAR188) - (88)
7:00:00 Shahrol Salleh (CAR178)

Lama dah tak buat report..ni nak kene try balik..saya Aki Kiki (CAR16) ditugaskan buat report untuk SAS Eco Challenge ni yg telah berlangsung pada hari Sabtu yg lepas..okeh untuk pengetahuan semua penganjurannya adalah yang ke5 pada tahun 2012..antara acara yg memang setiap tahun akan ada dalam jadual larian..seramai 240 orang telah hadir pada tahun ni..larian trail ni adalah antara yg bagi saya cukup sukar untuk diharungi sebab trek sentiasa berubah dan jaraknya sangat2 jauh..tapi pada tahun ni boleh dikatakan mudah sikit dari yg lalu sebab kesemua peserta dapat habiskan pada masa yg telah ditetapkan..jarak pada tahun ni sejauh 36.5km dan masa yg telah diberi adalah 8 jam sahaja..ada 6 CP kesemuanya yg perlu dihabiskan..larian bermula pada 8.30am di Dataran Tiong..untuk medal masa yg perlu dihabiskan adalah 5 jam di CP 4 iaitu sebelum jam 1.30pm..pada tahun ni diberi finisher t-shirt jika peserta dapat habiskan larian sebelum 8 jam iaitu sebelum jam 4.30pm..



Okeh serba sedikit route SAS Eco Challenge..8km yg pertama adalah flat rode dimana selepas pelepasan dibuat peserta kene berlari menuju ke CP 1 sejauh 8.5km..sampai di CP1 peserta akan mula masuk ke hutan dan mendaki..untuk pada yg baru masuk, tiada jalan trail dibuat..hanya berpandukan pada tali caution tape berwarna kuning hitam yg diikat sepanjang jalan..


jadi marking kalau terlepas kita perlu berpatah balik semula ketempat marking yg sebelumnya bagi mengelakkan kita tersesat jauh kedalam hutan..okeh..di CP1 ke CP2 sejauh 3.5km..ada water station kat sini jadi dapat lah menghilangkan dahaga sedikit..nak bagi tips skit..dapat air botol tu jgn la habiskan pulak..bawak air tu sebab kat dalam hutan tu takde air diberi so pandai2 laa tahan yea..disini para peserta akan mendaki dan meredah belukar didalam hutan tersebut..kat sini jangan tanya lah habis kulit2 disiat2 dengan pokok2 berduri..nama pun larian trail so mmg calar balar kaki korang semua..okeh di route ini juga peserta akan mendaki curaman bukit setinggi 450 meter..hmm jgn nak berlari dah dalam ni..jalan saja..tak larat dah nak lari..haha..janji habis..okeh..di CP2 ke CP3 masih lagi didalam hutan..dan masih lagi mendaki..ada water point disini..bukan water station yea..


water point ni hanyalah air sungai..so minum la air sungai..ada botol yg diberi masa di CP1 tu isi laa..bawak la bekalan tu sepanjang jalan sebab organizer tak sediakan air pada hentian seterusnya..okeh..di CP3 ke CP4 jaraknya adalah sejauh 9.1km..ini adalah jarak yg paling jauh sekali..tapi jalan nya hanya mendaki sedikit dan menurun..banyak pokok2 tumbang dan pokok berduri serta kawasan berbatu..jgn terkejut kat dalam ni akan jumpa tanda2 marking yg lama tidak dibuka..so pastikan marking korang betul..hehe..


okeh..diakhir CP4 ni keluar terus dari hutan..lega rasanya lepas nampak jalan raya berturap..korang akan berlari sedikit sejauh 2.8km sebelum masuk semula kedalam hutan..okeh di CP4 ke CP5 adalah sejauh 2.8km..di CP5 ke CP6 masuk semula kedalam hutan tetapi trek nya mudah sedikit sebab ada jalan..so habiskan larian sejauh 2.8km sehingga CP6..keluar saja ke CP6 terus habiskan larian sejauh 1.8km sehigga penamat..hmm ada berani masuk tahun depan..hehe..sy pun tak berani sebenarnya sebab da 4 kali sy masuk..ini kali kedua saya dapat habiskan..jadi sebelum masuk tu kalo boleh banyak2 la berdoa..jangan cakap besar..niat kita nak berlari dan habiskan dengan selamat..so just enjoy dan run safe..

Ok lahh..da macam bagi penerangan la plak tentang trek pertandingan..hehe..walaupun ramai yg da surrender dengan SAS Tioman ni tapi bagi sy ianya satu pengalaman yg jarang kita dapat dimana2 event yg ada..anggaplah gi jalan2 makan angin..habis run boleh bercuti plak kat Pulau Tioman..hehe..okeh itu saja serba sedikit tentang SAS International Eco Challenge..tahniah pada yg bertanding..walaupun agak kecewa diantara kami sebab nak bergambar medal dan juga t-finisher tak kesampaian, pengalaman berada disana yg kita nak sebenarnya..jadi jgn patah semangat untuk terus berlari..tahniah pada yg menang..tahniah pada Fadilah Abd Manan (CAR tak ingat) placing no 4 local women category..ada jugak ahli dari Chap Ayam Runners yg dapat placing kat sana..so teruskan perjuangan semua demi sukan Negara..sekian..

Monday, April 2, 2012

Health and Shape Night Run 2012


The much-anticipated Men’s Health and Shape Night Run ’12
presented by GNC LiveWell will be held on the
14th July 2012 in Putrajaya. Make sure you book
your spot this year before it runs out!
More details coming soon

Friday, March 30, 2012

7th Malaysia International Ekiden Run 2012

Acara : 7th Malaysia International Ekiden Run 2012
Tempat : Putrajaya
Tarikh : 27hb Mei 2012
Masa : 07:30 Pagi
Jarak : 15km (5 Orang)
Yuran : RM100 (1 Pasukan)
Tarikh Tutup : 15hb Mei 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI


Thursday, March 29, 2012

World Tibi Day Run 2012 - Laporan Ringkas

World Tibi Day Run 2012


Tarikh : 24.03.2012
Masa: 8.30 pagi
Hari: sabtu
Pendaftaran: free

Ringkasan report..

Serba sedikit tentang larian hari tibi sedunia..larian tersebut telah diadakan pada hari Sabtu yg lalu bersempena dengan sambutan hari tibi sedunia..dengan ini pihak DBKL ingin menganjurkan satu aktiviti bersempena dengan hari tersebut dan pihak persatuan tibi kuala lumpur telah memilih aktiviti larian untuk diadakan..untuk pengetahuan semua larian tersebut adalah percuma dengan mendaftarkan diri pada pagi tersebut jam 7.00pagi..anggaran peserta dari pihak DBKL seramai 400 orang dan open pada org luar seramai 100 peserta..kehadiran pada pagi tersebut seramai 232 orang..ok tentang route larian tibi menggunakan jalan luar sepenuhnya iaitu sejauh 4.19km..tak sampai 5km pun..walaupun pendaftarannya percuma jangan tak tahu hadiah nya lumayan jugak..ada cash,piala,hamper dan juga sijil penyertaan pada sesiapa yg menghabiskan larian..pada pagi tersebut juga aktiviti larian 40 taman yg kebetulan diadakan di Tasik permaisuri juga dilakukan secara tak langsung memberi pendedahan pada peserta mengikuti larian..


Tepat jam 8.32pagi larian dilepaskan oleh DBKL..2 kategori dipertandingkan iaitu terbuka lelaki dan terbuka perempuan..hanya 14.03 minit saja masa diambil untuk peserta pertama sampai..semua peserta diberi sarapan pagi..dasyat..da la free ada sarapan pagi lagi..hmm memang mewah pagi tuu..rugi pada sapa2 yg tak join..hehe..apapun tiada kecederaan serius berlaku tetapi ada insiden yg berlaku sewaktu acara dimulakan seorg budak 8 tahun telah jatuh di tolak sewaktu keluar ke jalan besar..kesian kat budak tu tapi org yg menolak budak tu telah pun di panggil untuk memohon maaf..hmm apapun semua berjalan lancar..tahniah pada semua pemenang..okeh..serba sedikit tentang hari larian tb sedunia..sekian..


Report disediakan ..
Aki kiki.. aka Abg Reban

Tuesday, March 27, 2012

The Orang Asli Trail Run 2012

Acara : The Orang Asli Trail Run 2012
Tempat : Kampung Batu 16, Jalan Bentong Lama, Gombak
Tarikh : 28hb april 2012
Masa : 08:00 Pagi
Jarak : 15km
Yuran : RM35

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Friday, March 23, 2012

Ipoh Century Ride 2012

Acara : Ipoh Century Ride 2012
Tempat : Kinta Riverfront Hotel, Ipoh
Tarikh : 15hb Julai 2012
Masa : 07:00 Pagi
Jarak : 160km
Yuran : RM100
Tarikh Tutup : 10hb Julai 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Tuesday, March 20, 2012

KBC Metric Century Ride 2012

Acara : KBC Metric Century Ride 2012
Tempat : Hutan Bandar Putra, Kulaijaya, Johor
Tarikh : 20hb Mei 2012
Masa : 08:00 Pagi
Jarak : 120km
Yuran : RM80

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Monday, March 19, 2012

Larian Bendang Menara Condong 2012

Acara : Larian Bendang Menara Condong 2012
Tempat : Padang Speedy B, Teluk Intan, Perak
Tarikh : 08hb April 2012
Masa : 08:00 Pagi
Tarikh Tutup : 02hb April 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Friday, March 16, 2012

Selabak MTB Jamboree 2012

Acara : Selabak MTB Jamboree 2012
Tempat : Sekolah Kebangsaan Selabak, Teluk Intan, Perak
Tarikh : 08hb April 2012
Masa : 08:00 Pagi
Jarak : 50km
Yuran : RM50
Tarikh Tutup : 26hb Mac 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Thursday, March 15, 2012

KL Tower Day & Night Towerthon Challenge 2012

Acara : KL Tower Day & Night Towerthon Challenge 2012
Tempat : Menara Kuala Lumpur
Tarikh : 19hb Mei 2012
Masa : 03:00 Petang
Tarikh Tutup : 10hb Mei 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI



Tuesday, February 21, 2012

SP Half Marathon 2012

PENDAFTARAN DIBUKA PADA 01HB MAC 2012

Acara : SP Half Marathon 2012
Tempat : Dataran Zero, Sungai Petani, Kedah
Tarikh : 01hb September 2012
Masa : 05:30 Pagi
Jarak : 3km, 5km, 10km & 21km

Monday, February 20, 2012

Batu Gajah MTB Jamboree 2012

Acara : Batu Gajah MTB Jamboree 2012
Tempat : Arena Square Batu Gajah, Perak
Tarikh : 25hb Mac 2012
Masa : 07:30 Pagi
Jarak : 40km
Yuran : RM50
Tarikh Tutup : 02hb Mac 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI


Friday, February 17, 2012

The North Face Taiwan 2012

Acara : The North Face Taiwan 2012
Tempat : Taipei, Taiwan
Tarikh : 15hb April 2012
Jarak : 5km, 10km & 100km(Untuk 30 Peserta Sahaja)
Masa : 06:00 Pagi
Yuran : USD70
Tarikh Tutup : 29hb Februari 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Thursday, February 16, 2012

Malakoff Penang Run 2012

Acara : Malakoff Penang Run 2012
Tempat : Padang Kota Lama, Pulau Pinang
Tarikh : 25hb Mac 2012
Masa : 07:00 Pagi
Jarak : 7km & 17km
Yuran : RM50
Tarikh Tutup : 12hb Mac 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI


Monday, February 13, 2012

SC KL Marathon 2012

Acara : Standard Chartered KL Marathon 2012
Tempat : Dataran Merdeka, Kuala Lumpur
Tarikh : 24hb Jun 2012
Masa : 04:30 Pagi
Tarikh Tutup : 31hb Mei 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Saturday, February 11, 2012

Larian Hari Keputeraan Sultan Azlan Shah 2012

Acara : Larian Hari Keputeraan Sultan Azlan Shah 2012
Tempat : SMK Clifford Field, Kuala Kangsar Perak
Tarikh : 29hb April 2012
Masa : 06.45 Pagi
Jarak : 7km, 11km & 15km
Yuran : RM40
Tarikh Tutup : 3000 Penyertaan Pertama Sahaja

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Friday, February 10, 2012

Walk For Children 1Malaysia 2012

Acara : Walk For Children 1Malaysia 2012
Tempat : Padang Merbok, Kuala Lumpur
Tarikh : 26hb Februari 2012
Masa : 07:30 Pagi
Jarak : 1.8km, 3km & 5km
Yuran : RM20

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Thursday, February 9, 2012

KEC 10KM Unity Run 2012

Acara : KEC 10KM Unity Run 2012
Tempat : Klang Executive Club, Bandar Baru Klang, Selangor
Tarikh : 25hb Mac 2012
Masa : 07:00 Pagi
Jarak : 3km, 7km & 10km
Yuran : RM50
Tarikh Tutup : 12hb Mac 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Wednesday, February 8, 2012

Thousand Heart Charity Ride 2012

Acara : Thousand Heart Charity Ride 2012
Tempat : Juru Auto City, Pulau Pinang
Tarikh : 19hb Februari 2012
Masa : 08:00 Pagi
Jarak : 40km

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Monday, February 6, 2012

1Malaysia Kuala Lumpur Heritage Xplorace 2012

Acara : 1Malaysia Kuala Lumpur Heritage Xplorace 2012
Tempat : Menara Kuala Lumpur
Tarikh : 25hb Februari 2012
Yuran : RM50
Tarikh Tutup : 200 Pasukan Sahaja

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Sunday, February 5, 2012

Kuala Tahan Jamborree 2012

Acara : Kuala Tahan Jamborree 2012
Tempat : Kuala Tahan, Jerantut, Pahang
Tarikh : 11hb Mac 2012
Masa : 08:00 Pagi
Jarak : 51km
Yuran : RM50
Tarikh Tutup : 04hb Februari 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Friday, February 3, 2012

Nalanda Walkathon 2012

Acara : Nalanda Walkathon 2012
Tempat : Dataran Antarabangsa, Bukit Jalil Recreation Park
Tarikh : 04hb Mac 2012
Masa : 07:30 Pagi
Jarak : 5km
Yuran : RM30
Tarikh Tutup : 19hb Februari 2012

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI

Thursday, February 2, 2012

The BII Maybank Bali Marathon 2012

Acara : The BII Maybank Bali Marathon 2012
Tempat : Bali Safari, Indonesia
Tarikh : 22hb April 2012
Masa : 05:00 Pagi

MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK DISINI


"Sila Klik Pada Gambar Untuk Maklumat Lanjut"