EMAIL CAR : chapayamrunners@yahoo.com.my

Friday, October 16, 2009

Latihan LSD

Bila : 18hb Oktober 2009 (Ahad)
Di Mana : Tempat Letak Kereta Bukit Aman (Bersebelahan Tandas Awam)
Masa : 06.00 pagi (Dgt awl & bleh solat subuh di Masjid Bkt Aman)
Laluan : Bkt Aman - Petronas Sri Hartamas - Bkt Aman
Jarak : 20km - 25km

Ok kengkawan..pada sesiapa yg berminat nak join dipersilakan..segala info adalah seperti di atas..jarak latihan larian korang tu terpulang..ikut selera & kemampuan..

Jarak mengikut GPS :-
Bkt Aman - Petronas Sri Hartamas = 9.7km
1 Loop Petronas Sri Hartamas = 0.96km
1 Loop Sek Keb Sri Hartamas = 2.4km

Cadangan latihan :-
Bkt Aman - Sri Hartamas - Bkt Aman = 19.4km
Bkt Aman - Sri Hartamas + 1 loop Petronas - Bkt Aman = 20.3km
Bkt Aman - Sri Hartamas + 2 loop Petronas - Bkt Aman = 21.3km
Bkt Aman - Sri Hartamas + 1 loop Sek Keb Sri Hartamas - Bkt Aman = 21.8km

So korang decide la nak buat jarak brape utk ari ahad nie..aku juz bg guide jer..kalo ada yg plan nak bikin route sendiri pon ok tara hal..petronas Sri Hartamas tuh kira water station rasmila..so kalo rasa tak nak bwk air sambil berlari..stby bwk duit jer la..so sampai petronas tuh korang pilih la nak minum air apa..janji bayor kat kaunter..

Dan pada geng yg mungkin plan nak buat jarak yg lebih dari 30km pon ok gak..terpulang..30km..42km..84km..ultraman..spiderman..ironman..bapak ultraman..datuk ultraman..pelarian..suma bleh takde halangan..tp kalo ada yg plan nak berlatih lari jarak yg melampau2 jauh tuh..anda dinasihatkan nak dtg Bkt Aman ahad nie korang stat berlari jer dari umah..tak yah dtg naik keta or moto..lg senang..

Ok geng kalo berminat jumpa kat sana yer ahad nie..

Sekian..

p/s : bib utk Mizuno minggu depan leh amik kat Bkt Aman hari ahad nie..kaunter hanya dibuka selama sejam sahaja..dari pukul 9.30 pg hingga 10.30 pg..harap maklum..

Wednesday, October 14, 2009

Slot/Bib Powerman 2009 Untuk Dijual

When : 01st November 2009
Where : Sri Manjung, Lumut Perak
Category : Men Individual Long Distance (11km run,64km bike,10km run)
Age Group : 30-39 Years
Fees Paid : RM170

HARGA JUALAN RM120 SAHAJA..!!!!

Ok kengkawan..ada berita baik bg peminat sukan dua alam..pada sesiapa yg sebelum nie nak join event nie tp gagal coz penyertaan dah ditutup..ni ada peluang..seorang dari sahabat CAR kita CAR56 Deti Affendi ingin menjual slot/bib beliau utk event nie..segala maklumat seperti yg dinyatakan di atas..

Untuk makluman semua mungkin ada sahabat yg dah tau yg bro Deti nie telah mengalami Tragedi Oktober (kemalangan basikal)..jd doktor menasihatkan beliau agar berehat..so mau tak mau dia kena la bertapa jer dlm reban..dan beliau tak dpt nak menyertai event nie..

So pada sesiapa yg berminat sila berhubung terus dengan beliau Deti Affendi di talian 018-372 3901..

Sekian..

Friday, October 9, 2009

Borneo International Marathon 2009

What : Borneo International Marathon 2009
When : 11th October 2009 (Sunday)
Where : Kota Kinabalu, Sabah
Time : 04.00am (42km) 05.30am (21km) 06.15am (10km)
Results CAR & Friends..


Men 42km
4'30'03 - Azhar Johari CAR6
5'29'10 - Khairul Amran Abd Aziz CAR14
5'35'20 - Mohd Hailmi Masro CAR1
6'15'30 - Suhaimi Sulaiman CAR21 - Touching story..huhu

Women 42km
5'35'20 - Jenap M said CAR62

Men 10km
44'30 - Harry Syarizan CAR22

Women 42km
6'15'30 - Siti Hasanah Abu Samah CAR29 - Touching story gak..huhu

Women 21km
2'39'35 - Siti Sarah Rimasari Sulani CAR77
3'16'36 - Ryna Ramli
3'25'21 - Farhanah Mohamad Khatib CAR40
3'34'29 - Irina Ramli CAR36


PEJUANG-PEJUANG CAR - Setelah habis mengazabkan diri da..
L-R : Kak Jenap,Ryna,Sarah,Kerol,Syah,Suhaimi,Syd,Azhar,Irina,Ann & Ayam Sesat

Perasmian pertama kepada umum Banner baru CAR kat Pasta Dinner BIM..
Gempak beb masa nie..berpuluh flash kamera tak henti2 berkelip2..
Dah mcm artis pon yer..hehe tp memang glamer la CAR time kat Sabah nie..

Korang ingat nie bas shuttle ker..??
Kalo korang nak tau nie la bas yg disewa khas oleh Team CAR BIM..
Plan asal nak sewa keta..tp taun keta kedaung mintak sewa mahal nak mampos..
Alih2 dpt sewa bas terus..fuhh..!!khas utk CAR jer..hotel-likas-hotel-airport..
Terima kasih gak pada Cik Sarah kita yg byk membantu..
(Nie masa nak blk hotel lepas abis lari..ada 3 org runners mintak tumpang..)



Ok repot dah siap..kalo nak baca klik kat menu "Report" arr..aku tak mau post kat sini..kang panjang berjela lak..huhu

Nak tgk gambar lg klik kat "Photo Album"

Thursday, October 8, 2009

Klang Centro Community Run 2009

What : 2009 Klang Centro Community Run
When : 11th October 2009 (Sunday)
Where : Centro Building, Klang
Time : 7.30am
Distance : 6km
Results CAR & Friends..

Men Open
25'40 - Zulazlan Ibrahim CAR71@PM43 (42nd)
27'59 - Ghejanthran CAR8 (92nd)
00'00 - Mohd Zaki Mansor CAR16
00'00 - Mohd Zaini Mansor CAR17
00'00 - Mohd Faisal Paisan CAR63
00'00 - Abdul Talib Haron CAR49

Men Veteran
22'25 - Ridzwan W Sulaiman (5th)
22'35 - Salihuddin Salim (6th)
23'04 - Alam Shah Ismail Ahmad CAR24 (8th)

Women Open
27'44 - Haslinda Dollah CAR23 (3rd)

Women Veteran
26'49 - Susila Govingan (2nd)
39'36 - Hazaliza Mat Zean CAR42


Ok geng..sorila takde gambar gak..setakat nie aku masih tak terima lg repot atau gambar dari team yg g Centro Run nie..dan aku pon tak tau sapa2 lg sahabat yg join run nie..so pada sahabat yg join tuh n nama dia takde kat atas tuh kalo leh..update korang nyer timing kat aku..juz taip kat cbox pon ok..nanti aku post la..setakat nie aku juz terima timing yg kat atas tuh jer..

Perhentian Island Challenge 2009

What : Perhentian Island Challenge 2009
When : 10th October 2009 (Saturday)
Where : Perhentian Island, Terengganu
Time : 10.00am (Elite) 10.30am (Novice)
Results CAR & Friends..


Men Elite
3'39'40 - Norzaini Mohd Zain
3'40'30 - Zulkiflee Hassan CAR18
0'00'00 - Abdul Azri K.Peer Mohamed CAR28

Men Novice
1'25'24 - Ahmad Farid Ellias CAR4
2'29'00 - Rustam Affandi Zaihan CAR48

Women Novice
2'06'00 - Che Engku Nor Amiza CAR46 (3rd) - $$$ TAHNIAH..!!
2'08'42 - Norashikin Suboh
2'11'10 - Suhailywati Ramli CAR54
2'16'00 - Hasfiza Ramley CAR37
2'34'00 - Idaizumi Othman CAR5

"AYAM WARRIOR'S" - Perhentian Island Challenge
L-R : Zulhassan,Azri,Lily,Ida,Fiza,Meow,Ekin,Farid & Rustam


Ok geng..nie jer gambar yg aku dpt..itupon aku cilok dari FB Azri..tp repot dari team yg g PIC nie..aku rasa mcm xde kot..so takyah la mengharap eekk..so terima la seadanya

Wednesday, October 7, 2009

Jemputan Rumah Terbuka

Acara : Majlis Rumah Terbuka Hari Raya
Penganjur : Uncle Alam Shah Ismail Ahmad CAR24
Bila : 10hb Oktober 2009 (Sabtu)
Alamat : No.64, Jalan 8/3, Bandar Baru Bangi
Masa : 3.00 petang hingga ke malam


Ok geng..ayahanda kita nie yg gambar kat atas tuh menjemput kita CAR ke Majlis Rumah Terbuka Hari Raya (open reban) beliau di Bandar Baru Bangi..pada sesiapa yg tak tau camne nak ke sana..aku bg direction sket seperti di bawah :-

- Dari tol Sungai Besi, keluar exit Kajang/Putrajaya (selepas exit UPM)
- Keluar tol amik jalan terus menghala ke Bangi
- Pandu sehingga jumpa 'T' junction dan belok kiri
- Dan di sebelah kiri korang akan nampak deretan rumah kedai
- Cari kedai aksesori kereta "Brothers"
- Dan rumah ayahanda betul2 kat belakang kedai aksesori "Brothers" tuh

Ok aku harap direction yg aku bg nie akan memudahkan korang utk sampai ke rumah ayahanda nie..kalo korang ikut jer direction yg aku bg tuh konpom korang takkan sesat punya..coz rumah ayahanda nie memang senang jer nak carik..

Ok kengkawan..aku harap kita datangla beramai2 ke majlis rumah terbuka ayahanda nie..walaupon aku dan beberapa lg geng CAR tak dpt nak menghadirkan diri serta terlepas peluang utk melantak makanan kat umah ayahanda nie kerana terpaksa bertugas berjuang utk CAR di Sabah & Pulau Perhentian..mungkin dengan kedatangan korang sume geng CAR..akan dpt memeriahkan lg majlis rumah terbuka nie..meriah2 gak..jgn sampai terbalik umah ayahanda nie korang kejekan udah..huhu dan bgtau sekali kat geng2 lain..semua adalah dijemput..

Sekian..

Banner Baru CAR


AMACAM..CUN TAK BEB...!!!Ok sahabat semua..nie dia final design untuk banner baru CAR..coz sebelum nie kita juz ada satu jer banner yg kita gunakan masa pelancaran awal tahun ari tu..itu pon banner buatan tangan..so yg ni kira proper nya banner la..

Apa2 pon kita berterima kasih sgt2 pada Ketua Reban..kerana beliau la yg telah bersusah payah memerah otak sambil bertegang leher ngan aku utk merekabentuk banner yg cantik nie..kira kita memenag bertuah la kerana ada Ketua Reban dlm CAR nie..so tak susah2 la kita nak design sesuatu utk team kita nie..so pasni aku harap korang ucapkan la sikit ucapan terima kasih pada Ketua Reban kita En Ramlan Sulaiman..TERIMA KASIH & TAHNIAH..!!

OK untuk pengetahuan banner nie telah pon di hantar utk cetakan..INSYALLAH banner ni akan siap dlm minggu ni gak dan boleh digunakan secara rasmi kat Borneo International Marathon hujung minggu nie..aku akan bwk banner ni ke sana..so kat Borneo Internatioanal Marathon nanti bakal menyaksikan banner ini akan dipertontonkan kepada umum..so dengan adanya banner ni INSYALLAH urusan publisiti team kita CAR akan lebih efisen lg..

Kos utk mencetak banner nie hanya RM100 jer..kita ingat nak collect pada setiap sahabat..tp rasa cam 'leceh' la plak..so senang citer pada sesiapa yg rasa nak bg sumbangan ikhlas leh la bg kat aku jer..so nanti aku leh la bubuh nama2 org yg buat sumbangan tuh kat belakang banner tuh..

Ok geng sekian..

Monday, October 5, 2009

Ekiden Relay Run 2009

What : 4th Malaysia International Ekiden Relay Marathon 2009
When : 04th October 2009
Where : Putrajaya
Time : 08:00am
Distance : 3km x 5 runners
Results CAR & Friends..

CAR Bersama Dato Seri Ahmad Shabery Cheek..!!
Menteri Belia Dan Sukan Malaysia
Dato pun join gak..pelari pertama lagi..

Setelah sebulan 'berehat' sekali jumpa meriah semacam..
Biasalah CAR kalau dah berjumpa memang hapenning..!!
Gambar ni bakal masuk paper KOSMO..

Happening lagi..!!

"AYAM WARRIORS" - Chap Ayam Runners wit Bangi Pacer
Tempat ke 5 keseluruhan Kategori Campuran (Trofi) TAHNIAH..!!!
Dari kiri ke kanan..
Salihuddin Salim
Haslinda Dollah CAR23
Alam Shah Ismail Ahmad (Ayahanda) CAR24
Abd Malek Abd Kadir
Hamidon Mat Aris CAR27 - takde dlm gambar, dah balik daaa..!!

"AYAM WARRIORS" - Chap Ayam Runners wit Ayam Hutan
Tempat ke 8 keseluruhan kategori lelaki TAHNIAH..!!
Dari kiri ke kanan..
Azlan Norul Anhar CAR31
Mohd Zuhari Amat Sadikin CAR32
Mohd Hamdi Baharuddin CAR20
Kamarul Faizal Tajaruddin CAR10
Mohd Fadzli Mohd Yusoff CAR33

"AYAM WARRIORS" - Chap Ayam Runners wit Ayam Serama
Tempat ke 15 keseluruhan kategori lelaki TAHNIAH..!!
Dari kiri ke kanan..
Azhar Johari CAR6
Mohd Zaini Mansor CAR17
Ghejanthran CAR8
Mohd Zaki Mansor CAR16
Khairul Amran Abdul Aziz CAR14

"AYAM WARRIORS" - Chap Ayam Runners wit Ayam Kampung
Tempat ke 23 keseluruhan kategori lelaki TAHNIAH..!!
Dari kiri ke kanan..
Ahmad Farid Ellias CAR4
Hasrul Sham Saidi - pelari gantian..TQ
Wong Ram Bo CAR7
Zulkipli Galeh CAR47
Mohd Fadhli Fadzil (Afad) CAR12

"AYAM WARRIORS" - Chap Ayam Runners wit Ayam Organik
Tempat ke 21 keseluruhan kategori lelaki TAHNIAH..!!
Dari kiri ke kanan..
Abdul Rahman Mohamed CAR50
Ramlan Sulaiman CAR2
Norafandi Tamar CAR13
Samsudin Pardi CAR43
Borhan - pelari gantian..TQ

"AYAM WARRIORS" - Chap Ayam Runners wit Ayam Pewai
Tempat keseluruhan kategori lelaki tak tau tapi TAHNIAH..!!
Dari kiri ke kanan..
Omar Khaliff Tajaruddin CAR15 - pelari gantian..TQ
Nur Azhar Azizi CAR55
Ahmad Hadafi Hj Jus CAR58
Rustam Affandi Zaihan CAR48
Mohd Zaki Amiruddin CAR53

"AYAM WARRIORS" - Chap Ayam Runners wit Ayam Fun Run
Tempat keseluruhan kategori lelaki tak tau tapi TAHNIAH..!!
Dari kiri ke kanan..
Mohd Faizal CAR63
Adam Ashraf CAR64
Abdul Talib Haron CAR49
Mohd Zahari Mansor CAR65
Ahmad Daud Abdul Manan CAR45 - haa..aku dah tau nama..hang rupanyer..TQ

"AYAM WARRIORS" - Chap Ayam Runners wit Ayam Karan
Tempat ke 53 keseluruhan kategori campuran TAHNIAH..!!
Dari kiri ke kanan..
Rafidah Abdullah CAR30 - pelari gantian..TQ
Siti Sarah Rimasari Sulani CAR77
Mohd Hailmi Masro CAR1
Ateah CAR70
Suhailywati Ramli CAR54

"AYAM WARRIORS" - Chap Ayam Runners wit Ayam Dara
Tempat ke 8 keseluruhan kategori wanita TAHNIAH..!!
Dari kiri ke kanan..
Norashikin Suboh
Farhanah Mohamad Khatib CAR40
Che Engku Nor Amiza CAR46
Irina Ramli CAR36
Hasfiza Ramley CAR37



Ok geng..BEST...!!itu yg aku boleh katakan..iala bila CAR dah berjumpa CAR memang happening dan meriah sgt2 la..seronok sgt2 punya pasal sampai tak ingat nak balik..haha maklumla dah sebulan 'bercuti dari join larian..ok apa2 pon TAHNIAH pada semua sahabat dengan team masing2..position atau timing cantik tuh tolak tepi..yg penting korang enjoy join larian nie dan dpt abiskan larian..

Walaupon ada sedikit kelam kabut pada awal nya..tp Alhamdulillah semua nya berjaya diatasi..tp tak kisahla..yg penting kita semua memang hepi sgt2 semalam..

Repot nanti dulu la..aku penat daa..huhu

Kalau nak gambar lagi klik kat "Photo Album"

Thursday, October 1, 2009

Kebun Bunga Charity Run 2009

What : Kebun Bunga Charity Run
When : 27th September 2009
Where : Youth Park, Penang
Time : 07:30am
Distance : 6km
Results CAR & Friends..


29'12 - Azhar Johari CAR6
33'00 - Mohd Zaini Mansor CAR17
35'25 - Khairul Amran Abd Aziz CAR14
36'00 - Mohd Zaki Mansor CAR16


"AYAM WARRIORS - pelari tegar"
Zaki, Zaini, Azhar & Khairul

"AYAM WARRIORS - sah pelari tegar"
Zaini, Khairul, Azhar & Zaki..yg lain tak kenal daa..huhu

Ok geng..nie satu lg event larian yg sahabat2 kita join time awal2 raya nie..dasat la sahabat2 kita nie..2 hari berturut2 join larian..bagus beb..kita berbangga ngan korang..teruskan beb..kita sentiasa menyokong korang dari belakang..walaupon lari takat 6km je..tp semangat tu yg dasat..tak semua pelari sanggup buat cam korang beb..so apa2 pon TAHNIAH..!!well done..!!keep it up..!!

Ok..kalo nak baca repot cam biasa la..klik kat "Report"..aku dah bubuh kat situ..repot disediakan oleh Zaki..memang klas la repot lu beb..teruskan..

Sekian..

Lembah Bujang Jamboree 2009

What : Lembah Bujang Jamboree
When : 26th September 2009
Where : Lembah Bujang, Sungai Petani, Kedah
Time : 7:30am
Distance : 10km
Results CAR & Friends..


55'25 - Azhar Johari CAR6
58'00 - Ahmad Farid Ellias CAR4
63'06 - Mohd Zaini Mansor CAR17
68'33 - Khairul Amran Abd Aziz CAR14
69'04 - Mohd Zaki Mansor CAR16


"AYAM WARRIORS - Sebelum Lari"
Khairul, Zaki, Azhar, Harry, Farid (rambut pendek daa..) & Zaini

"AYAM WARRIORS - Selepas Lari"
Farid (imej baru..rambut pendek..) Azhar, Zaini, Zaki & Khairul

Sori geng lambat post kat blog..aku busy sket daa..huhu korang pon mesti tak sangka ada sahabat kita yg join larian time2 awal raya nie..haa nie la namanya semangat..tak kira raya ke tak..yg penting lari..haha korang memang sah pelari sejati la..coz dlm mood raya pon dorang leh join larian..dasat beb..tahniah pada sahabat2 kita nie..!!yg best tuh..ada kejutan..Farid dah 'berhijrah'..hehe dari rambut panjang dah pon berambut pendek..tp memang smart beb..aku prefer ko berambut pendek cam skang nie la..kire hilangla trademark ko sebagai pelari berambut panjang..huhu

So race repot ada..si zaki dah buat..tp aku tak sempat la nak post..so kalo nak baca korang buka & klik kat "Report" eekk..aku dah bubuh repot tuh kat situ..

Sekian..

Tuesday, September 29, 2009

Ekiden Relay Run 2009 - CAR Team Final


Ok..pada sahabat yg join Ekiden Run hari Ahad nie..sila berurusan terus dengan kapten kumpulan korang untuk urusan pengambilan bib no dan tshirt..siapa yg akan menjadi pelari pertama kedua ketiga keempat dan kelima korang bincangla skali dengan kapten korang..

Tp kalo korang tak dpt nak jumpa kapten kumpulan korang sebelum ari ahad nie..pastikan korang jumpa dia kat Putrajaya pagi hari Ahad nie pukul 6.30pg..tempat kat parking kereta kat sebelah bangunan Mahkamah Putrajaya..so korang carik la kat area2 sudut parking kereta yg dekat sebelah dgn bangunan mahkamah tuh..so bleh bg everything kat situ terus..kalo tak jumpa jugak..korang tepon la kapten kumpulan korang..apa2 hal tepon dia eekk..

So jumpa di Putrajaya hari Ahad nie..lepas lari jgn terus blk..kita lepak2 dulu berborak ker amik gambor ker dan sambil bergosip..

Sekian..


MEN OPEN
Team Name : Chap Ayam Runners wit Ayam Hutan

1) Mohd Fadzli Mohd Yusoff CAR33 (Kapten) 019-375 5214
2) Azlan Norul Anhar CAR31
3) Mohd Hamdi Baharuddin CAR20
4) Kamarul Faizal Tajaruddin CAR10
5) Mohd Zuhari Amat Sadikin CAR32

Team Name : Chap Ayam Runners wit Ayam Serama
1) Mohd Zaki Mansor CAR16 (Kapten) 012-365 0304
2) Mohd Zaini Mansor CAR17
3) Azhar Johari CAR6
4) Khairul Amran Abdul Aziz CAR14
5) Ghejanthran CAR8

Team Name : Chap Ayam Runners wit Ayam Kampung
1) Ahmad Farid Ellias CAR4 (Kapten) 012-584 2055
2) Wong Ram Bo CAR7
3) Mohd Azali Abdullah CAR41
4) Zulkipli Galeh CAR47
5) Mohd Fadhli Fadzil (Afad) CAR12

Team Name : Chap Ayam Runners wit Ayam Organik
1) Ramlan Sulaiman CAR2 (Kapten) 019-332 5011
2) Fazli Abu Bakar CAR9
3) Samsudin Pardi CAR43
4) Norafandi Tamar CAR13
5) Abdul Rahman Mohamed CAR50

Team Name : Chap Ayam Runners wit Ayam Pewai
1) Rustam Affandi Zaihan CAR48 (Kapten) 012-637 1989 - Mr Seketeri
2) Nur Azhar Azizi CAR55
3) Ahmad Hadafi Hj Jus CAR58
4) Ahmad Daud Abdul Manan CAR45
5) Mohd Zaki Amiruddin CAR53

Team Name : Chap Ayam Runners wit Ayam Fun Run
1) Abdul Talib Haron CAR49 (Kapten)
2) Mohd Faizal CAR63
3) Mohd Zahari Mansor CAR65
4) Mohd Adam CAR64
5) Mohd Hafizi CAR66


WOMEN OPEN
Team Name : Chap Ayam Runners wit Ayam Dara

1) Irina Ramli CAR36 (Kapten)
2) Hasfiza Ramley CAR37
3) Farhanah Mohamad Khatib CAR40
4) Che Engku Nor Amiza CAR46
5) Norashikin Suboh


MIXED
Team Name : Chap Ayam Runners wit Bangi Pacer

1) Alam Shah Ismail Ahmad (Ayahanda) CAR24 (Kapten)
2) Haslinda Dollah CAR23
3) Hamidon Mat Aris CAR27
4) Salihuddin Salim
5) Abd Malek Abd Kadir

Team Name : Chap Ayam Runners wit Ayam Karan
1) Mohd Hailmi Masro CAR1 (Kapten) 012-637 1989
2) Suhailywati Ramli CAR54
3) Siti Sarah Rimasari Sulani CAR77
4) Siti Fazlina Mansor CAR88
5) Ateah CAR70

Saturday, September 26, 2009

SAUCONY Pacemakers Network Run 2010


TARIKH : 01 Januari 2010 (Jumaat)
MASA : Tepat 7:30 pagi
TEMPAT : Tapak A, Tasik Perdana


Ok kengkawan..apa2 pun SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..PACEMAKERS NETWORK RUN 2010 (PMNR)KEMBALI..!!ok sekarang pendaftaran sudah pun dibuka..mesti korang tertanya2 kenapa awal sgt dorang buka pendaftaran..coz penyertaan utk PMNR nie terhad beb..kalo tak silap aku hanya 30 penyertaan sahaja untuk setiap kategori..so aku harap korang cepat2 la register ye..

PMNR nie memang amat bermakna buat kita Chap Ayam Runners..kerana di event ni dan di tempat ini la kita melancarkan Chap Ayam Runners 01 Januari 2009 lepas..so PMNR 2010 kira nie ulangtahun pertama la Chap Ayam Runners bertapak dlm dunia larian nie..so aku harap kalo boleh kita semua sahabat CAR join event nie..so nanti leh la kita wat sedikit majlis ringkas untuk menyambut ulangtahun pertama Chap Ayam Runners nie..

So pada kengkawan yg nak buat pendaftaran..sila klik jer kat link yg aku dah lampirkan kat bawah..so kali nie dorang buat sekali pendaftaran secara online..so senang sket..leh register online jer..tp pada yg tak dapat nak register online..korang juz call jer Wong Kei Ming atau Ronnie dan bincang ngan dorang psl nak buat pendaftaran terus..tp apa2 pon..BAYARAN RM32 yg penting..kalo takat register jer tp payment takder dorang xleh nak consider atau nak janji tempat beb..huhu so yg best nyer kali nie semua penyertaan akan dpt dry fit t-shirt..

Ok kengkawan semua..jgn lupa war2 kan pada kengkawan CAR lain pasal PMNR nie..mana la tau ada yg tak sempat nak bukak blog..so register cepat2 yer..biar kita Chap Ayam Runners ramai2 join PMNR nie..lgpon PMNR 2010 nie kire event larian pembuka tirai tahun baru 2010 la..

Sekian..


PENDAFTARAN ONLINE
MAKLUMAT PENDAFTARAN
MAKLUMAT LANJUT

PERTANYAAN :-
Wong Kei Ming (016-216 6277)
Ronnie See (012-279 5208)

Thursday, September 24, 2009

Klang Pacers Run4it 12km 2009

DATE : 15th November 2009 (Sunday)
VENUE : Padang Sultan Suleiman
STARTING TIME : 7.00 am
REPORTING TIME : 6.00 am till 6.45 am
EARLY BIRD : Only RM25.00 before 9th October 2009
NORMAL FEE : RM30.00
CLOSING DATE : 3rd November 2009 or first 2,000 entries





Maklumat lanjut klik di sini

Thursday, September 17, 2009

Sampul Raya Khas CAR



Assalamualaikum..

Ok geng..ni ada satu lg produk baru dari CAR..SAMPUL DUIT RAYA KHAS CHAP AYAM RUNNERS..!!hasil rekaan biasala siapa lg kalo bukan ketua reban kita tu..sungguh kreatif ketua reban kita nie..ari tuh bikin kad raya..ni sampul duit raya lak..bagus2..tahniah & terima kasih kita ucapkan pada beliau atas usaha beliau ini..bkn senang beb nak buat benda nie..huhu

So kalo korang nak guna la sampul duit raya nie untuk tujuan isi duit raya untuk bg kat anak2 buah or sedara..korang juz print jer la photo kat atas tuh eekk..pastu korang gunting & lipat & gam..ikut jer instruction kat situ..tp sorila..maybe material kertas yg korang print tuh jenis A4 biasa je kot..bkn material asli cam sampul lain yg ada kat pasaran..

Tp takpe..INSYALLAH next year kita akan bikin sampul duit raya & print trus ikut material yg sebenar..pastu leh la jual kat korang yg berminat nak memilikinya..duit hasil jualan leh la masuk tabung CAR..dan duit tabung nie sok leh la digunakan utk membuat atau membiayai sebarang aktiviti CAR yg akan dibuat di masa akan dtg..so kad hari raya pon sama gak..kita akan print & jual pada sesiapa sahaja..

Sorila tahun nie kita memang tak sempat nak print kad & sampul duit raya semua tuh..coz masa dah suntuk sgt..lgpon idea utk buat kad & sampul duit raya nie dtg secara spontan di minggu terakhir Ramadhan..idea ni muncul setelah ketua reban kita mendapat wahyu melalui mimpi beliau semasa tido di 10 malam terakhir Ramadhan yg mulia ini..yg menyarankan agar beliau merekabentuk sampul & kad raya utk CAR dengan seberapa segera..

Ok kengkawan itu sahaja..SELAMAT BERPUASA & SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR & BATIN.

Terima kasih..

Video Khas Raya 2009

OK GENG..!!SEBELUM RAYA KASIK LAYAN INI VIDEO DULU..NIE BARU SEMANGAT NAK RAYA..BARU CAM PERANG BETUL2 NIE..PADA ORG PEROK..KHAS NYE ORG KG TALANG KAT KOLE(KUALA KANGSAR)..MEMANG GEMPAK LA KORANG..SO KASIK GEGAR SKET SKALA RITCHER KAT KOLE TUH..KASIK DENTUM KAW2 TERBABOOOOO...!!!

Wednesday, September 16, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri


Assalamualaikum,

Pada sahabat semua..ni kad khas Hari Raya Aidilfitri dari Chap Ayam Runners utk korang semua..maafla tak dapat nak pos kat setiap korang..sebab Pos Malaysia dah tak mau terima dah penghantaran kad hari raya lg..huhu rekabentuk kreatif ni adalah hasil ilham dan rekaan ketua reban kita..memang cantik dan kreatif beb..tahniah dan terima kasih juga kita ucapkan pada ketua reban yg bertungkus lumus memerah otak tanpa mengeluarkan keringat untuk menghasilkan rekaan ini..walaupon menerima beberapa bantahan dari mr seketeri..huhu anyway well done bro..!!

Jadi di kesempatan ini..aku mewakili Chap Ayam Runners ingin memohon beribu kemaafan dan keampunan pada semua sahabat..jika ada terdapat tersalah kata atau perbuatan..hanya maaf dan ampun di pinta pada semua sahabat2 Chap Ayam Runners yg dikasihi dan sentiasa sempoi dan sporting..

Pada yg nak blk kg tu..berhati2 la di jln raya ketika memandu..kalo naik bas..bgtau driver bas bwk relak2 la..bwk bas follow pace chap ayam jer..buat apa nak laju2..kalo cpt sampai pon bkn ada finisher medal pon bila sampai kat destinasi tuh..huhu biar lambat janji asal selamat sampai..kalo lari takpe leh laju sket..jgn selamat sampai ke hospital udah la yer..dengan ucapan keramat SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR & BATIN..

Insyallah lepas raya kita jumpa dan bergurau senda semula di arena2 larian..kasi meriah blk setelah sebulan 'off'..

Sekian..terima kasih..

Tuesday, September 15, 2009

Video Lagu Raya Aidilfitri



Kasik syahdu lg nak dekat2 nak raya nie..kasik dgr lagu raya power nie..haha ish dah terasa nak raya sgt2 dah nie..tp sedih gak coz Ramadhan Al-Mubarak nak berlalu pergi..huhu

Monday, September 14, 2009

Kad Raya Dari Sahabat

Kad Raya pertama yg Chap Ayam Runners terima dari sahabat..diterima dari CAR47 Zulkipli Galeh (Imam Blues)..terima kasih bro..!!hang memang pejuang sejati..so kad raya nie khas buat geng Chap Ayam..so aku post la kat blog..untuk tatapan korang yer.. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR & BATIN..

"Sampul Kad"

"Bahagian Depan"

"Bahagian Dalam"

"Bahagian Dalam"

"Bahagian Belakang"

Saturday, September 12, 2009

Jemputan Majlis Perkahwinan

Assalamualaikum,

Untuk pengetahuan sahabat2 sekalian..TAHNIAH..!!diucapkan pada sahabat kita nie CAR20 Mohd Hamdi Baharuddin dan pasangannya Zarita Badarul Hisham..beliau menjemput kita semua sahabat Chap Ayam Runners untuk bertandang ke rumah beliau pada hari raya ke-4 nie..so pada sahabat2 yg berkesempatan boleh la dtg ke rumah beliau bg memeriahkan lg majlis perkahwinan beliau..

Dan pada yg tak berkesempatan tak mengapa..kerana beliau faham..majlis nie di adakan pada Hari Raya Aidilfitri yg ke-4..so mungkin waktu tuh tak berapa 'sesuai'..mungkin kebanyakan sahabat masih lg berada di kampung halaman atau masih lg mempunyai jadual yg padat bg menziarahi saudara mara sempena hari raya..dan maaf juga beliau pohonkan kerana tak dpt nak bg kad jemputan pada setiap korang..bkn apa..actually aku yg tak bg..coz buat apa nak bg kad kat setiap sorang..kita kan ada medium yg paling ideal & effisen..so adalah lebih baik kita publish jer kat dlm blog..abis crite..

Segala butiran mengenai majlis nie sila rujuk kad jemputan seperti yg dilampirkan di bawah..So aku mewakili seluruh ahli keluarga Chap Ayam Runners mengucapkan sekalung TAHNIAH sekali lg kepada beliau..kita doakan semoga rumahtangga beliau bersama pasangan akan berkekalan sehingga ke akhir hayat INSYALLAH..!!akhir kata SELAMAT PENGANTIN BARU HAMDI & ZARITA..!!

p/s : Jgn lps kawen terus pencen dari dunia larian sudah la yer..huhu


"Kad Jemputan"


"Bahagian Dalam"


"Peta Ke Rumah Pengantin Perempuan & Lelaki"


"Peta Ke Rumah Lelaki"


Sebarang pertanyaan sila berhubung terus ngan beliau CAR20 Hamdi di talian 013-212 9760

Friday, September 11, 2009

Video Lagu Raya Aidilfitri



haa..!!nah satu lagik lagu raya nostalgia buat penghilang boring kat opis..mungkin ramai yg jarang dengar..

Thursday, September 10, 2009

Video Lagu Raya Aidilfitri



Ok geng..dah nak dekat raya nie kita kene la dgr lagu rayer..apa barang nak raye tak dgr lagu raya..so ni antara lagu raye yg cukup nostalgia n evergreen la..kire kalo dgr memang dah terasa dah aura nak raye..at least buat penyegar time bln pose nie..haha

Dan satu lg fakta yg aku nak bgtau tentang lagu raya nie..korang jgn tertipu arr..penyanyi kumpulan duo nie bukan MELAYU tau..kedua2 nya pompuan berbangsa INDIA..coz aku pon dah tertipu dulu dari korang..respect beb..!!ok korang lyn la lagu nie dulu..sok2 aku bubuh lagu lain lak..

T-Shirt Khas Untuk Promosi - Siap..!!



Ok kengkawan..tshirt sudah siap di cetak..ok esok pada majlis berbuka puasa di Istana Budaya..kita akan agih2 kan tshirt nie pada tuan empunya yer..tp pada sahabat yg dah menempah tetapi tidak menyertai majlis berbuka puasa esok..kita akan uruskan kemudian yer..

Sekian, terima kasih..

Monday, September 7, 2009

Majlis Berbuka Puasa 2009 - Peringatan.!!


MAJLIS BERBUKA PUASA CHAP AYAM RUNNERS 2009
Tempat : KAFETERIA ISTANA BUDAYA, KUALA LUMPUR
Tarikh : 11 SEPTEMBER 2009
Hari : JUMAAT
Masa : 06:30 PETANG - 09:30 MALAM
Menu : BUFFET DENGAN 80 ANEKA HIDANGAN
Kos : RM32 SAHAJA
Parking : PERCUMA
Penyertaan : KEPADA SEMUA AHLI & BAKAL AHLI SAHAJA
Tarikh Tutup : PUKUL 06:00 PETANG 30 OGOS 2009 (AHAD)


Pada sahabat yg belum lg menjelaskan bayaran utk majlis berbuka puasa ini, sila berbuat demikian dgn seberapa segera..senarai seperti di bawah :-

1) Mr Seketeri - PAID
2) Zulhassan - PAID
3) Azhar Azizi - PAID
4) Zulkipli Galeh - PAID
5) Suhailywati - PAID
6) Irina - PAID
7) Farhanah - PAID
8) Hasfiza - PAID
9) Idaizumi - PAID
10) Ahmad Farid - PAID
11) Kamarul - PAID
12) Zaki Mansor - PAID
13) Zaini Mansor - PAID
14) Khairul Amran - PAID
15) Ahmad Hadafi - PAID
16) Hamdi - PAID
17) Siti Sarah - PAID
18) Siti Fazlina - PAID
19) Abdul Azri - PAID
20) Talib - PAID
21) Talib (wife) - PAID
22) Wong Ram Bo
23) Rustam
24) Din Rescue
25) Ketua Reban

Thursday, September 3, 2009

Sahabat Baru CAR

WELCOME TO THE CLUB..!!!



Rojizah Ismail (Jiza)
CAR#59



Mohd Arif Che Awang (Spark)
CAR#60

Ok kengkawan..ayat biasala..ni ada dua org lg sahabat baru yg dah pun menjadi sebahagian ahli keluarga kita Chap Ayam Runners..

So sahabat kita yg kat atas tuh CAR#59 Norjizah atau Jiza..aku rasa korang memang tak penah nampak dia kot..termasukla aku..huhu coz sister kita sorang nie memang low profile sket..tak mau menonjol sgt katanya..lari pon tak laju..dia yg kata gak..walaupon lari tak laju..tp sister kita nie kuat n aktif dlm aktiviti memanjat gunung..haa lg dasat beb..!!huhu tak caya sila bukak blog dia..

Dan sahabat CAR#60 Mohd Arif atau Spark (bkn spark plug arr..)..bro nie aktif join larian kat belah2 utara..coz buat masa nie dia bermastautin di belah utara tanahair..kadang2 tersesat gak join larian kat kl..hehe maybe ada sebahagian jer kot antara korang yg penah jumpa ngan bro Spark nie..dan bro nie jugak kaki duathlon & triathlon..eemm bertambah lg sahabat kita yg dua alam & tiga alam..bagus2..

So itu jer info yg aku leh bg kat korang..tp kalo korang nak tau lebih lanjut psl sahabat kita nie..pasnie kalo korang ternampak sahabat kita nie kat mana2..korang tegur2 la..n tanya la apa yg korang nak tanya eekk..so jgn lupa hafal kan wajah dorang nie dlm minda korang..huhu

Apa2 pon kita mengucapkan selamat datang kepada mereka berdua ke dalam keluarga Chap Ayam Runners..dan mengucapkan berbanyak terima kasih gak coz sudi bersama2 kita Chap Ayam Runners utk memeriahkan dan memajukan lg sukan marathon kat Malaysia nie yg dah bertambah meriah dan maju..

Sekian, terima kasih..

"Sila Klik Pada Gambar Untuk Maklumat Lanjut"