EMAIL CAR : chapayamrunners@yahoo.com.my

Monday, August 2, 2010

Larian Amal Kebangsaan 1 Malaysia 2010

Acara : Larian Amal Kebangsaan 1 Malaysia 2010
Tempat : Dataran Tg. Emas, Muar, Johor
Tarikh : 01hb Ogos 2010 (Ahad)
Jarak : 21km & 10km
Masa : 05:30 Pagi (21km) & 06:30 Pagi (10km)
Catatan Masa CAR & Rakan-Rakan

Lelaki Terbuka 21km
1'45'47 - Ahmad Farid Ellias CAR4
1'51'20 - Mohd Azali Abdullah CAR41 (44) - Mlm Layan Shape..Pg Kat Muar..!!

0'00'00 - Ahmad Hadafi Jus CAR58
0'00'00 - Mohd Zaki Omar CAR111
0'00'00 - Damanhuri Abu Samah CAR148 - Lama Tak Jumpa Lu Bro..!!

DNS / DNF - Mohd Hailmi Masro CAR1 - Mental Kacau..huhu

Lelaki Veteran 21km
0'00'00 - Rustam Affandi Zaihan CAR48

Wanita Veteran 21km
2'24'00 - Idaizumi Othman CAR5

Lelaki Terbuka 10km
00'00 - Harry Shahrizan Romley CAR22 - Dasat hang turun dari Sg Petani..!!

CAR tetap ada di mana2..haha
Dari kiri : (Berdiri) CAR41, CAR48, CAR148, CAR111 & CAR1
(Duduk) CAR4 & CAR5

"BILA HUJAN TURUN..MOOD NAK LARI PON TURUN.."itula sindrom yg terjadi pada aku buat kali kedua dlm sejarah pelarian aku..huhu aku pon tak tau nape..ari tuh masa KL Marathon pon aku tak lari coz ujan..ni pon sama..tp kali nie ditambah lak ngan perut memulas (bahana layan masak lomak cili api ikan keli la nie)..so nak lari pon tak selesa..so layan tido jela..sesekali nak merasa tido kat Muar..walaupon hanya dlm keta..haha

Dahla dtg jejauh..tp habuk pon tarak..wat membazir je ye tak..huhu aku harap geng2 lain jgn tiru cara aku nie..tirula contoh lain yg lebih berfaedah yer..hehe aku gerak pg tuh dari kg aku kat Melaka..nak sampai ke Muar tuh amik masa dlm sejam setengah gakla..memandangkan aku kureng familiar ngan bandar Muar nie..so aku decide g ngan CAR58 Dafy..dia memang expert daa..so aku singgah amik dia..lgpon kg dia memang betul2 ka sempadan Melaka-Johor..memang tepat pilihan aku utk g ngan dia..kalo aku g sorang konpom aku akan menawap bandar Muar tuh berkali2..bknnya aku tau Dataran Tanjung Emas tu kat mana..huhu

Pg tuh aku gerak dari kg aku memang dah ujan dah..sebenarnya ujan dari malam lg..bayangkan la..tido kat umah kg time ujan..nak bangun MASYALLAH..!!syok tu beb..!!so tak sangka lak sampai ke pagi n sampai ke Muar pon ujan gak..apa la "nasib" aku nie..nape la "mental" aku lemah sgt di kala hujan turun walaupon tak la selebat mana..padahal bkn nya tak penah lari time ujan sebelum nie..masa lari kat PD Half 2007 lg la ujan lebat giler..leh jer aku layan sampai abis..sampai abis ujan lebat tak berenti2 tuh..huhu ish apa daaa aku nie dok citer lebey2 lak pasal "sindrom" aku nie..dah lari topik nie..sorii arr..hehe takper2..aku dah nekad..lepas nie konpom "sindrom" nie takkan melanda lg diriku..bg aku ini last..pasnie ujan camne pon aku tetap akan layan gak..tp kalo ada ribut petir tropika taufan puting beliung..tu konpom aku layan tido jela..haha

Ok larian ni takla ramai sgt geng CAR yg join..utk kategori 21km pon tak ramai..adala dlm 100 lebih jer kot..iala memandangkan pada mlm nye tuh ada shape run..dan pada ari yg sama ada run kat bangi (KIUC)..maybe tu faktor penyumbang kekurangan pelari kat Muar nie..dan tu jugakla yg membuatkan geng CAR berbelah bagi utk memilih run mana yg sesuai utk mereka larikan..hehe laluan larian nie menurut kata geng yg lari nie..dah macam sundown marathon pon ada gak..maksud aku sundown 2009..sundown ari tuh route dah tukar..iala kena naik jejantas pejalan kaki tuh..2 kali gakla..hehe dan kebanyakan nye laluan lurus tanpa henti..hehe

So walau apa pon TAHNIAH BUAT KORANG SEMUA..!!berjaya abiskan..cuaca memang best..coz mendung jer..so sejuk jer takde panas2..ish ruginya aku tak join..huhu eemm kalo next year run ni ada lg kat Muar..KONPOM aku join lg..apa lg balas dendam la..haha ok geng tuh jela yg aku leh citer..iala kalo aku lari leh la aku citer panjang lebar sket..so pg tuh aku menghabiskan "sleep half marathon Muar" aku dlm keta jer..bangun je tido trus jdk blur..pisat semacam..so dah blur sampai nak amik timing pon lupa..huhu

Ok geng berjumpa di larian akan datang..sekian..

1 comment:

Fareed Shaqueer said...

oo ni ke geng2 CAR, gua nk register dgn CAR sblm g marathon MUAR ni, rupe2nya yang potong aku dekat2 jambatan muar tu rupenya CAR5 huhu..terbaikla korg,den habiskan 21km dgn 2jam 30minit huhu, 1st time..tp sekarang rindula nk lari lagi, sebab sekarang kat offshore dah huhu sedih woo

"Sila Klik Pada Gambar Untuk Maklumat Lanjut"