EMAIL CAR : chapayamrunners@yahoo.com.my

Friday, July 17, 2009

Siemens Run & Kuantan TC Run 2009


Date : 19th July 2009 (Sunday)
Venue : Dataran Merdeka
Time : 7.30 am
Distance : 10km & 7km
Medal : First 100 finisher
Results CAR & Friends..!!

Men Open 10km
43'.09 - Mohd Fadzli Mohd Yusof (21st)
43'.27 - Hamidon Mat Aris (27th)
47'.03 - Azali Abdullah (57th)
47'.35 - Abdul Azri K.Peer Mohamed (66th)
47'.13 - Zuhari (60th)
47'.55 - Omar Khalif Tajaruddin (69th)
48'.18 - Zulkifle Hassan (78th)
48'.25 - Mohd Hailmi Masro (88th)
49'.12 - Nazib Ngainin (98th)
49'.45 - Hasrul Sham Saidi
50'.09 - Ghejanthran

Men Junior Veteran 10km
42'.40 - Alam Shah Ismail Ahmad @ Ayahanda (10th)$$$..Pakcik kayoo lagi...!!!

Women Open 10km
51'.45 - Haslinda Dollah (9th)$$$..Akak kayoo..!!



Date : 19 July 2009 (Sunday)
Venue : Teluk Chempedak Beach, Kuantan Pahang
Time : 7.30 am
Distance : 10km
Medal : All finisher
Results CAR & Friends..!!

Men Open 10km
47'.03 - Azhar Johari (21st)
50'.15 - Mohd Zaini Mansor (40th)
54'.14 - Mohd Zaki Mansor (57th)
55'.00 - Khairul Amran Abd Aziz (66th)

Women Open 10km
1'15'.40 - Farhanah Mohamad Khatib (27th)
1'27'.15 - Irina Ramli (40th)

Race report : Siemens 10km Run 2009

Siemens Run..antara satu acara larian yang popular di Kuala Lumpur..tidak dinafikan larian ini menjadi tarikan ramai perlari dari Malaysia khususnya dan dah tentula Kenya yg tak reti2 nak bg chance kat org lain..kalo dah diberi green light oleh organiser terus jer reg..terus lupa nak blk kg halaman kat Afrika tuh..huhu so samalah seperti aku yang tak pernah miss menyertai larian ini sejak pertama kali aku menyertainya pada tahun 2004..nampaknya dari tahun ke tahun penganjurannya makin gempak mantap & meletop boom boom..!!yang best nya larian nie iala yuran pendaftarannya murah daa..tetap maintain cam dulu..tak penah nak ambik kesempatan..well done Siemens..korang memang prihatin ngan masalah runners yg menghadapi dilema dengan kenaikan yuran pendaftaran yg mendadak tanpa dpt disekat sekarang ni..agaknya organiser yg sesuka hati nak menaikkan yuran tuh tak cukup darah kot..tuh yg suka sgt nak mencekik darah org..huhu

So pg tuh aku gerak dari umah dlm kul 6.45pg..dlm kul 7pg dah terpacak aku kat belakang mahkamah ngan moto lagenda aku..belakang mahkamah..??ish belakang mahkamah nie dulu port golongan kurang bermoral yg takde sivik..iala harap minat jer ngan keta honda sivik..tp org tak penah nak ada sivik..huhu ish ish..!!melalut dah pakcik nie..ok2..sampai je situ aku dah nampak CAR3@nazib tgh terbongkok2 memakai kasut..nampaknya dia pon dlm dilema gak pg tuh..tapi bukan psl isu yuran..tapi psl isu nak mencari si mamat kenya yg nak menggantikan tempat CAR9@Fazli yg last2 minit tup2 leh beralih arah nak menyertai MUDS kat UPM plak..dah huru-hara si nazib nak mencari mat kenya yg dia sendiri pon tak kenal..mat kenya tuh lagila haram langsung tak kenal nazib..huhu

Setelah membuat keputusan untuk memasuki kandang..aku lihat..mak aii..!!punyala ramai runner..jauh tul aku kat belakang bersama-sama ngan CAR8@Ghejan.. nak menyelit-nyelit ke depan pon takde ruang dah..wah ini mcm itu sekeping besi yg aku dan kgkawan lain nak kejar tuh nampaknya tinggal bayang jela..huhu tepat jam 7.30pg..bangg..!!bukan si adik panggil abang da..tuh bunyi pistol..so menandakan acara dah bermula la tuh..so apa lagi..berpusu-pusula runners yg tercongok dlm kandang nie lari mcm org hilang arah..mcm dirasuk setan pon ada gak..tak hingat-hingat..hanya semata-mata nak mengejar sebutir pingat penamat yg mungkin amat besar nilainya..pehh..!!kuat tul tarikan medal nie..ala samala cam aku..lagi mau ngata org..apa da mr seketeri nie..huhu

So aku pon tanpa segan silu terus gak berlari ke depan tanpa menoleh ke belakang lagi..iala kang aku toleh ke belakang kang sure berlanggar lak ngan org kat depan..apa daa..so ku berlari tak tentu arah tanpa henti..di depan mata ku hanyala terbayangkan medal yg bersinar memancarkan kilauannya..umpama mentari yg memancar di balik bukit..huhu iala medal yg ditawarkan hanya 100 jer beb..so jadik mcm bintang popularla medal ari tuh..iala dah menjadi rebutan ramai..hehe tp memang azab rasanya..tak tau nak digambarkan..memula tuh lari cam biasa la..tp bila tgk keadaan bertambah meruncing dan runners yg menyayur aku tak terkira lak banyaknya dari yg disayur oleh aku..so terpaksa la aku drop gear..dari elok enjin tuh smooth guna gear top gear 5..tak pasal2 kena drop gear 4..terpaksa main pick up la beb..so 5km terakhir aku lanyak gear 4 sampai finishing..so korang bayangla kalo keta yg ada 5 gear guna gear 4 je layan highway..mengaum tahap melampaula..kalo harimau terdgr la ngauman enjin badan ku ini..sure rimau tuh angkat bendera putih..tak berani nak mengaum balik..kang tak psl2 kena gigit ngan aku lak kang..huhu

Tapi setelah 48minit aku menyukat jln di sekitar KL nie..akhirnya berbaloi la..aku reach jer finishing terus dpt kad yg tertera placing 88..fuhh..!! selamat aku..akhirnya dpt gak aku merebut satu dari 100 medal tuh..tp pakcik tensennnn...!!!MEDAL SAMA CAM LAST YEAR..HUAHUAHUAHUAHUA...!!!takper la sama pon sama la..nak wat camner..takkan nak suh dorg g tukar design kot..so terima jela labu..huhu so nasib baik water station byk..ada 5 water station beb..ini kira sejarah gak nie..tak penah2 larian 10km ada sampai 5 water station..slalunya 1 jer..abih2 pon 2..well done Siemens..korang memang memahami lg kepayahan dan kesiksaan runners yg sedang berlari tahap melampau demi mengejar medal yg korang tawarkan tuh..so sampai finishing apa lagik cari air manis la plak..asyik blasah air kosong jer sepanjang lari tadik..huhu

Route yg dilalui rasanya tak perlula aku nak berleter panjang coz ramai sure tau..kalo dah lari kat area dataran..sure2 mesti dorang guna route yg sama gak..cuma Siemens Run nie dorg tak lalu kat Stadium Hoki Jln Duta tuh..so 'selamat'la sket kaki coz tak payah nak menyiksakan kaki mendaki bukit kat Jln Duta tuh..ala yg kat area Masjid Wilayah tuh..so dorang gantikan guna Jln Raja Laut hingga Jln Haji Taib pastu masuk ke Jln Tuanku Abdul Rahman dan trus ke finishing..well done nice route..


"AYAM WARRIOR'S..."

So apa yg bleh aku katakan, tahap penganjuran memang 5 star la..pasti aku akan join lg tahun depan..sebenarnya plan asal memang aku tak mau join event nie pon..niat aku lebih nak ke kuantan join TC Run..tapi dah takder geng yg nak pegi pada asalnya..so terpaksa aku batalkan la hasrat tuh..tp tup2 ada gak geng yg pegi..adusss..!!nyesal beb..kalo aku tau aku join jer dorg..tp salah aku jugak..maybe dorg ada inform kat aku..tp aku jer yg wat2 tak dgr or memang tak dgr kot..huhu takper la TC Run tahun depan aku pasti akan bersamamu di sana ekk..

Pada kengkawan lain TAHNIAH..!! timing korang memang superb beb..eem ramai gakla geng kita yg berada dlm top 100..well done..!!tp pada yg tak dpt medal tuh tak usahla tensen or kecewa..korang cuma tak dapat medal jer..tp timing korang pon tetap superb..bayangkanla geng yg tak dpt medal tuh timing 49minit jer beb..!!tak hebat ker tuh..??hebat tuh beb..takper2 byk lagik event pasni..so byk lagila medal yg korang leh colect..

Pada geng yg join TC Run kat Kuantan tuh..TAHNIAH..!!gak..timing korang pon superb gak..aku harap korang dapat buat report gak untuk TC Run tuh..aku pon nak tau gak pengalaman korang lari kat TC Run tuh..so nanti aku leh post kat 'Report'..so geng yg lain leh la baca pengalaman korang gak eekk..so jumpa korang la kat Adidas KOTR arr..coz mgu dpn Shape & Men Health Night Run kat Putrajaya aku tak join daa..mau rest sket..lgpon aku mau blk kampung daa..mau panjat pokok rambutan & makan rambutan la..yahooo..tapi sebelum Adidas KOTR aku & beberapa geng akan join Alor Setar Half pada 31hb..so 2hb sambung lak siksa diri kat Shah Alam lak..uishh..!!gilo tul pakcik nie..jumaat layan 21km..selang sehari ari ahad layan 22km lak..huhu

Ok kengkawan semua..sorila..pakcik takder mood mau bikin report la kali nie..tp yg nyatanya jiwa pakcik tak kacau la..hehe ok geng semua..apae2 pun korang memang best la..so jumpa lagi..phieeww..

Report by Mr Seketeri@CAR1
Go to 'Report' for another race report..

No comments:

"Sila Klik Pada Gambar Untuk Maklumat Lanjut"