EMAIL CAR : chapayamrunners@yahoo.com.my

Monday, August 3, 2009

Adidas King Of The Road 2009


What : Adidas King Of The Road 2009
When : 02nd August 2009 (Sunday)
Where : Shah Alam Stadium, Shah Alam, Selangor
Time : 06:30am
Distance : 22km, 11km & 8km
Medal : First 2350 Finishers For All Categories
Results CAR & Friends..!!


Men Open 22km
1'29'.oo - Jasni Khairil (8th)
1'40'.00 - Mohd Hamdi Baharuddin CAR20 start lambat lagik..!!
1'46'.31 - Azlan Norul Anhar CAR31
1'49'.22 - Suhaimi Ismail CAR34
1'51'.24 - Mohd Hailmi Masro CAR1
1'53'.00 - Mohd Fadzli Mohd Yusoff CAR33
1'55'.10 - Azhar Johari CAR6
1'55'.12 - Imran CAR39
1'55'.58 - Mohd Azali Abdullah CAR41 @ PM46
1'56'.38 - Omar Khalif Tajaruddin CAR15
1'58'.00 - Hamidon Mat Aris CAR27 main-main jer nie..!!
1'59'.35 - Ahmad Farid Ellias CAR4
1'59'.45 - Mohd Zaki Mansor CAR16
2'03'.00 - Suhaimi Sulaiman CAR21
2'03'.00 - Zaki (Utusan) welcome to running world..!!
2'03'.27 - Mohd Zaini Mansor CAR17
2'08'.19 - Wong Ram Bo CAR7
2'12'.47 - Khairul Amran Abdul Aziz CAR14
2'39'.00 - Mizi
2'50'.00 - Sharafi
0'40'.00 - Anuar Sanusi Ahmad CAR25 - DNF ayoyoo..!!camno leh tak abih nie..huhu

Men Veteran 22km
1'36'.53 - Alam Shah Ismail Ahmad CAR24 (12nd) tapi pakcik tak kayo la..$$$ top 10 je..huhu

Women Open 22km
2'17'.00 - Haslinda Dollah CAR23
2'23'.00 - Siti Hasanah Abu Samah CAR29
2'34'.00 - Hasfiza Ramley CAR37
3'36'.00 - Irina Ramli CAR36 well done..!!welcome to half marathon world..!!
0'00'.00 - Farhanah Mohamad Khatib CAR40

Women Veteran 22km
2'52'.00 - Hazaliza Mat Zean CAR42 well done mom..tetap maintain..!!

Men Open 11km
0'46'.21 - Syahidan Alias
0'59'.15 - Amirul
0'59'.38 - Ghejanthran CAR8(79th)
1'01'.09 - Hasrul Sham Saidi
1'02'.40 - Mohd Zuhari Amat Sadikin CAR32
1'12'.00 - Faizal
1'45'.00 - Talib
0'00'.00 - Nazib Ngainin CAR3 @ PM14

Women Open 11km
1'15'.00 - Meow

Men Senior Veteran 8km
43'15 - Long Bongsu CAR26
00'00 - Tajaruddin Jasi CAR38

Women Veteran 8km
56'06 - Idaizumi Othman CAR5 next time join half balik..!!

TAHNIAH..!!buat kengkawan semua..well done..!!

Adidas King Of The Road dtg lg..so teruja gak la kali nie aku nak join..coz last year xdpt join coz clash ngan Malakoff Penang 26km..so last year aku join Malakoff Penang..iala dah register awal2..masa register Malakoff tuh Adidas KOTR lum launch lg..tp aku reg gak KOTR last year..tp amik vest jer la..vest cantek beb..mana leh tahan..hehe tp bib jual kat org la..haha

Aku decide utk join 22km..padahal 2 ari sebelum iaitu ari jumaat aku dah pon menyeksakan diri lari 21km kat Alor Setar..pehh..!!gilo tul pakcik..hehe ala bukan aku sorang yg buat camtuh..CAR6 azhar CAR14 krul CAR16 zaki CAR17 zaini pon sama gak..tp dorang lg dasat..ari jumaat blasah 21km..ari sabtu blasah 6km lak..ari ahad lanyak 22km lak..haa..!!tak dasat ke nama nyer tuh..??memang true Ayam Warrior la dorang nie..tabik spring la kat korang…toiinngg..!!tp KOTR nie kalo aku lari 11km jer pon ok gak..tp memandangkan ayahanda telah memberi ‘amaran keras’..so terpaksala aku melupakan trus hajat tuh..huhu bkn apa..bak kata ayahanda la eekk..bkn aku kata arr..dia ckp ‘jgn jdk ayam katik’..hehe meaning tuh korang kena tanya sindri la kat ayahanda CAR24..hehe nie ayahanda yg ckp arr bkn aku..sori arr ayahanda..hehe

So pg tuh kul 5.30 aku grk dari umah menuju ke stadium shah alam naik moto jer..yg jarak perjalanan memakan masa setengah jam kalo menunggang mengikut had kelajuan kebangsaan..tp kalo ikut kelajuan litar sepang 10 minit sampai kot..hehe so sampai stadium shah alam dlm kul 6..so runners pon dah ramai time tuh..park moto pastu trus sapu minyak power kat bahagian yg kurang power..pastu telan ubat power..n pakai kasut adidas..bkn kasut power arr..aku takder kasut brand power..hehe patu anto beg n trus g starting point..terjumpa lak CAR7 rambo n CAR41 azali..so lepak ngan dorang jer la..masa tgh khusyuk buat regangan sambil tergeliat sana tergeliat sini mcm penari makyung..tup2 muncul running mom CAR42..so sempatla dia snap 1 photo untuk kitaorng..dpt gak gambor time before stat..thanks mom..hehe

Acara dilepaskan oleh Menteri Besar Selangor tepat kul 6.30pg..so ape lagik..peennggg..!!terbabooo..!!berterabur kaki2 runners berlari melangkah meninggalkan kandang..tp kali nie tak macam kambing kuar kandangla..tp dah mcm ayam kuar reban da..coz ramai sgt..korang penah tgk kan ayam kuar reban camner..??hehe so mcm biasala geng2 CAR yg lain suma nyer berenjin turbo DOHC 2.0..so terang2 bedesup hilang meninggalkan stadium shah alam sambil membuat zig zag mengelak kesesakan..iala ramai org tuh..huhu so aku biasala..maklumla enjin aku enjin magma fisrt model proton saga keluaran tahun 1986 jer..so slow2 jer la..tak brani nak laju2 kang gugur lak enjin pakcik..huhu tp awal2 lagik dah dihidangkan dgn bukit yg melampau..memang la tak penat lyn bukit coz baru stat..tp korang ingat la..bila daki bukit pastu sure kene turun bukit..sok jap2 lagik masa nak blk ke stadium sure lalu jln tuh blk..so yg turun bukit tuh dah jdk daki bukit lak..huhu

Route KOTR nie bg aku memang tough jgk la..tp tak le mental sgt mcm kat Alor Setar kelmarin..yg tak bestnyer sepanjang jln takder langsung aku nampak mark braper km oredi or braper km to go..signboard memang byk..tp juz show direction jer la..apa la dorang nie..patutnya letak la mark..at least every 5km ker..so runners nie taula braper km dah dorg sukat & braper km lg nak kene tanggung azab..huhu secara tak langsung dorang tau gak calculate pace dorang..cehh..hampeh + chaples..!!maramkerapu kepundem paramsekeper..!!memang ramai yg merungut..tp aku tak la merungut cam dorang..coz aku tau sgt route 22km tuh..coz Shah Alam nie tempat aku bermain gak..hehe so aku bleh agak braper jauh dah lyn n braper jauh lg tinggal..

Masuk jer bulatan kayangan..aku tau finishing sudah semakin hampir..tp aku tau ada azab yg menanti kat depan..coz route kat dpn tesco tuh memang hilly..but I’m ready for it la..hehe tp lps jer azab tuh ada azab lagik menanti..lum abis lg..apa ingat dah merdeka ker..lum leh yabedabedo lg..coz ada satu lagi bukit yg menanti kehadiran runners yg dah mcm nak terjelir lidah berlari..bukit nie memang bleh tahan gak mencanak nyer..aku raser ahmad lamcanak pon tak mencanak gak nak daki bukit nie..huhu so mau tak mau kena lyn gak la..tp kat sini runners 22km dah stat diberi kebenaran bercampur gaul secara bebas bersama2 runners 11km & 8km tanpa sekatan & tanpa perlu khuatir diserbu oleh pihak JAWI..huhu

So sampai jer puncak bukit baru lega..apa lg mencanak turun bukit la plak..ishh..marah tul ahmad lamcanak kalo camnie..huhu so turun bukit memanjang la sampai masuk kat stadium..coz finishing nya kat dlm stadium..memula aku ingatkan masa masuk jer terowong nak menghala ke stadium trus jer masuk ke padang..rupa nyer kene left turning & lyn sket route dlm tunnel tuh sebelum masuk ke padang..aduss..yg haru tuh aku dah on turbo masa turun kat terowong tuh..coz aku ingat trus masuk padang..so faham2 jela kalo on turbo enjin magma nie..tak kekal lama beb..huhu


So overall run nie organised ok la..wter station pon byk..lgpon dorang dah byk kali wat run nie..maybe better than last year la kot..coz aku dgr byk gak rungutan KOTR last year..so INSYALLAH next year join lg..pada kengkawan CAR lain..TAHNIAH..!!diucapkan..tak kirala korang join 22km ker 11km ker 8km ker or version haram ker..janji korang enjoy ngan larian korang..so maybe nie run penutup sebelum puasa kot..kalo ada pon maybe mgu nie ada KLIUC Run & ujung bulan nie PAR5..for those yg dah tutup ‘buku’ sementara nie..amikla kesempatan untuk berehat seketika sambil khusyuk menjalani ibadah puasa sok..iala asyik berlari manjang jer..seskali ker cuti gak beb..atlit pro pon ada cuti gak beb..kalo kaki tuh leh berckp sure direct kaki tuh sound korang..’woiiit..tak reti nak rest ker..??’ hehe so kita jumpa la lps raya sok eekk..

* Kesempatan ni saya mewakili seluruh ahli keluarga Chap Ayam Runners mengucapkan takziah kepada keluarga mendiang Gary Leon Robert yg meninggal dunia sejurus selepas completed KOTR 22km run..COD still unknown..suspect heart attack..yg sedih dan haru nya..mayat mendiang baru jer dijumpai ptg ahad sehari selepas KOTR..dijumpai di kawasan stadium jugak oleh unit anjing pengesan polis..apa2 pon takziah sekali lagi buat ahli keluarga mendiang..may his soul rest in peace..!!

Dalam Kenangan

Click here for news update..

Report by Mr Seketeri..

No comments:

"Sila Klik Pada Gambar Untuk Maklumat Lanjut"