EMAIL CAR : chapayamrunners@yahoo.com.my

Sunday, November 8, 2009

Laporan Latihan LSD

L-R : CAR28, CAR1, CAR71, CAR4, CAR14, CAR36, CAR54, CAR77 & CAR42

Lokasi : Tempat Letak Kereta Bukit Aman
Tarikh : 08hb November 2009 (Ahad)
Masa : 06:00 pagi
Jarak : 20km - 35km

KEHADIRAN
Zulazlan Shah Ibrahim CAR71 - (35km) ganazzz..!!
Ahmad Farid Ellias CAR4 - (35km) mantopp..!!
Hazaliza Mat Zean CAR42 - (30km) fulamakk..!!
Siti Sarah Rimasari Sulani CAR77 - (30km) mak aii..!!
Farhanah Mohd Khatib CAR40 - (30km) pehh..!!
Khairul Amran Abd Aziz CAR14 - (30km) fuyoo..!!
Abdul Azri K.Peer Mohamed CAR28 - (28km) meleleh..!!
Mohd Hailmi Masro CAR1 - (23km) ayoyo..!!
Ghejanthran CAR8 - (22km) cam tak caya..!!
Suhailywati Ramli CAR54 - (20km) dasat..!!
Irina Ramli CAR36 - (20km) hebat..!!
Alam Shah Ismail Ahmad CAR24 - takde dlm gambor..dah blk daa..!!
Rizwan Sulaiman CAR68 - takde gak dlm gambor..pon dah blk..!!

Salam geng..ALHAMDULILLAH..cuaca cantik tak hujan..so ramai gak geng CAR yg turun latihan LSD smlm..biasala persediaan sebelum PBIM 2 minggu lg..nampaknya kali nie terlajak gak flag off..plan tepat kul 6 pagi ingat nak stat..sebab decide nak tunggu sorang lg geng..tu yg terdelayed tu..alih2 tak muncul gak..so kitaorg gerak trus la..lgpon dah 6.20 pagi geng..lewat dah tuh..kang panas kang..so aku,Bro Zul,Farid dan Ghejan berlepas dari Bkt Aman menuju ke arah Sri Hartamas tepat jam 6.20 pagi..

Tapi sebelum tuh jgn tak caya..dah ada sahabat kita yg stat awal lg..Kak Haza,Sarah,Khairul & Ann..dorang kul 5 pagi dah stat beb..pehh..!!dasat tu..iala dorang nak buat 30km..nak elakkan panas..tu yg dorang stat awal tuh..respect abih la aku kat dorang nie..tambah respek..dorang nie layan 10km dulu..pastu gerak blk Bkt Aman dulu dlm kul 6.30 pagi untuk menunaikan solat Subuh..dah abis solat dlm kul 7 pagi dorang gerak lak ke Sri Hartamas..pehh..!!bagus2 dan setinggi2 tahniah..semangat korang memang superb beb..

So kali nak ke Sri Hartamas nie aku decide nak ikut jln kat MATRADE..so jauh sket berbanding kalo lari lalu kat depan Masjid Jln Duta tu..sampai je petronas Sri Hartamas aku rasa dah tak larat dah rasanya nak tambah azab..bih baik sisa2 tenaga yg aku ada nie aku simpan untuk dihabiskan untuk perjalanan pulang ke Bkt Aman..so aku & Ghejan juz decide patah blk ke Bukit Aman je la mcm biasa..tp Bro Zul & Farid nak teruskan gak perjalanan jauh mereka..coz nawaitu dorang sejak azali (bkn Azali sahabat kita tu arr..) memang nak bikin 35k pon..so elokla di kabulkan saje niat tuh..sib baik la si Farid teringin gak nak buat 35k..kalo tak cian gak Bro Zul kena lyn blues 35k sorang2..huhu

So masa berenti minum sambil mengambil nafas kat petronas tu..tup2 nampak kelibat Lily berlari ala2 Paula Radclife menghampiri petronas tuh..kemudian diikuti si Irina tidak berapa jauh dibelakang..pastu nampak lak si Azri..tp mamat nie tak berenti lak..coz nak lyn 1 lap dulu pusing Sek Sri Hartamas..pastu baru stop kat petronas tuh minum air sambil bergosip..tp aku dah takdela time dorang bergosip nie..hehe pastu nampak gak kelibat Uncle Alam dan Uncle Rizwan..berlari slow katanya..slow2 dorang nie pon tercirit gak kalo aku nak folo pace kuda tua nie..huhu

So masa perjalanan nak blk ke Bkt Aman..bertembung lak ngan Khairul,Sarah,Kak Haza & Ann..berlari menuju ke arah Sri Hartamas dlm keadaan yg penuh bersemangat dan bersungguh2 serta tak lekang dari senyuman di wajah mereka walaupon pongeh semacam gak aku tgk muka dorang nie..kire terpancarla keperitan nya..so aku leh agak dorang dlm keadaan yg penuh keazaban menahan keperitan tp dlm suasana yg penuh keriangan..coz nak capai 30k kan..bkn senang tu beb..mental kena kuat..kalo tak kuat maybe jdk mental je la kot..bagus2 cayala..tp time tu matahari dah mula naikla..aku sendiri pon cam tak tahan merasa kepanasan yg mula dah terpancar dari sang suria tuh..so dorang2 nie yg baru nak ke Sri Hartamas..so konpom kang time nak patah blk ke Bkt Aman sure lg panas yg melampau2..sepanas skandal Monica-Clinton satu waktu dulu..pehh..!!tak leh aku nak bayangkan bila dorang berlari nanti sambil tgk bayang2 dorang kat atas jln tuh..tp semangat korang memang dasat la..tak kira panas yg memancar membakar kulit korang yg gebu tuh..yg penting 30k mesti dicapai gak..huhu

Apa pon..aku memang kagumla ngan semangat korang..sah memang pelari tegar..tak kira panas memancar tanpa lapizan ozon skalipon..atau hujan batu menerjah bumi ker..atau gunung berapi meletus ker..demi latihan LSD korang sanggup tempuh semua tuh..TAHNIAH..!!dan terima kasih jugak coz korang bersama2 sanggup bangun awal pg untuk dtg ke bkt aman untuk bersama2 sahabat2 lain berlari berpeluh2 mengejar mileage..dan secara tak langsung korang berlari untuk kesihatan korang gak..yg penting..mileage dpt badan sihat pon dpt gak..yg penting kita enjoy ye tak..

Ok geng..jumpa lg pada latihan LSD yg akan dtg..INSYALLAH..


p/s : TAHNIAH juga pada Team CAR yg dah selamat berjuang kat Powerman Lumut..untuk repot Powerman..aku still tak dpt lg apa2 info dari Zaki..so bila aku dah dpt nanti aku akan post kat blog arr..harap bersabar..

2 comments:

Anonymous said...

Pongeh tu apo, jang?

AYAM WORLD..!!!!! said...

pongeh tu samo cam joreeh atau ponek (penat)..hehe

"Sila Klik Pada Gambar Untuk Maklumat Lanjut"