EMAIL CAR : chapayamrunners@yahoo.com.my

Saturday, July 17, 2010

Larian Fiesta Muzium Telekom 2010

Acara : Larian 10km Fiesta Muzium Telekom 2010
Tempat : Muzium Telekom, Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur
Tarikh : 17hb Julai 2010 (Sabtu)
Masa : 07:30 Pagi
Jarak :7km Sahaja..!!
Catatan Masa CAR & Rakan-Rakan

Lelaki Terbuka
31'03 - Rozmi Yunus CAR181 (10)
33'54 - Suhaimi Ismail CAR34 (19)
34'02 - Mohd Hailmi Masro CAR1 (21)
34'40 - Ghejanthran Kalaimani CAR8 (22)
35'16 - Ahmad Hadafi Jus CAR58 (23)
35'24 - Johari Isahak CAR156 (24)
36'32 - Muhammad Khairuddin Yahya CAR141 (31)
37'05 - Mohd Khaerul Azlin Abdul Manaf CAR161 (37)
37'36 - Hafis Mahmud CAR113 (41)
43'09 - Wan Hanifa Wan Yusoff CAR103 (44)

Lelaki Veteran
36'43 - Aiman Cheah Tiong Chap CAR 104

Inilah dia wajah2 keboringan sewaktu menunggu sesi beratur mengambil medal bermula..huhu

Ok geng..larian Muzium Telekom kembali lagi..eemm aku rasa ni edisi kedua kot dorang wat larian..tp sayangnya tahun nie punya larian kurang publisiti & promosi daa..so kalo dah kurang..konpom penyertaan pon kurangla..huhu dorang target nak dpt 1500 penyertaan..tp yg join dlm 500 je rasanya..tp penyertaan pelari elit tetap tak kurang..iala ada hadiah wang tunai..so konpom dorang turun punya..easy money beb..bg dorang la..

Aku pon tau acara nie last minit..so pikir punya pikir join jela..lgpon yuran 10 hengget jer..so blasah jela..tp yg best nyer..aku rasa nie maybe dlm sejarah penyertaan aku dlm larian..belum lari lg dah dpt sijil..!!!haaa camne tuh..!!hehe iala masa amik bib trus dorang bubuh sijil dlm beg goodies tuh..aku rasa korang pon pelikkan..haha ikutkan ati malas je nak lari..iala dah dpt sijil..tp kalo dah nama pelari tegar tuh nak ckp camner..so ku gagahkan gak kaki ku utk berlari demi utk kesihatan diriku kini dan selamanya..

Biasalah 7.30 race stat..lari ikut jln Raja Chulan tuh trus g menara KL..adusss..!!kena mendaki lak jalan nak naik menara..pongeh beb..sampai kat atas..kat lobi bwh tuh jer bkn kat puncak menara daa..trus pusing & turun blk..mak aii..azab gak nak melayan bukit menara KL nie..yg best nye gak..byk tul la plak yg bestnyer..takper2 jap2 lg aku citer yg tak best lak..hehe yg best nyer..penanda arah laluan larian dorang tak gantung atau pacak kat kayu..dorang guna org beb..haha so tak pasal minah2 & mat2 volunteer tuh memegang penanda arah ala2 pelakon pak pacak dlm filem..haha padahal kalo tak pegang penanda tuh juz dorang tunjuk guna tgn pon ok rasanya..tp tula..tp elok gak..ada simboliknya..hehe

Emm walaupon dlm borang menyatakan larian ni 10km..tp yg sebenarnya tak sampai 10km pon..dlm 7km jer..iala tak rasa azab cam 10km..lgpon tgk timing dah tau..manakan mungkin aku bikin 10km 34 minit jer..!!kalo betul sah memang rekod dunia utk aku tuh..haha tp elok gak..so cepat sket abis..walaupon 7km..tp dorang dera kasi main bukit manjang..memula layan bukit kat menara KL..pastu sebelum nak abis..kena layan bukit kat sekolah st.john lak..huhu

Tgk dari jumlah penyertaan..aku rasa konfiden leh dpt medal..iala medal yg ditawarkan sampai tempat ke 50..so sah..cecah jer finishing trus dpt tag no 21..wah lega..tp yg hampehnya dorg bg tag jer..medal takdak..kena tunggu la plak..agaknya medal dorang tak sempat amik kat kedai lg kot..so masa tuh baru dlm kul 8 lebih..so kedai pon tak bukak lg..koman2 pon kedai bukak kul 9..so tak pasal2 kitaorg kena "layan" hiburan yg telah dirancang utk disajikan kepada peserta..

Tunggu punya tunggu..layan punya layan..ngan tarian la..kuiz la..sukaneka la..cabutan bertuah la..dan macam2 lg la..tup2 dah kul 10..mak aii dari kul 8 dok tunggu medal..sampai kul 10 pon tak dpt lg..pehh..!!sah mahal & kelazz medal dorang nie..apa yg lembab sgt daa..dorg memang saja main saiko..iala dorang tau kalo bg medal awal2 konpom org akan chow trus..kang takde lak org nak melayan program dorang..terpaksala dorang syok sendiri melayan program mereka sendiri..haha aku pikir nak chow je..iala dah lama & lewat sgt..letih dah tunggu lelama nie..bila kitaorg dok sibuk g bertanya bila leh dpt medal..barula dorang buat pengumuman pada sesiapa yg dpt medal sila amik medal kat tingkat 2..la kalo tau td..awal2 kitaorg dah g serbu bilik tuh g amik..dah tak pasal2 nak amik medal kena beratur daa..huhu

MEDAL PLASTIK..!!!tuhla kenyataannya..adusss..nyesal aku tunggu..tau aku bg je kat org..design cantik tp material plastik daa..huhu dah la nunggu lama..tup2 dpt medal plastik..haha kasi gelak sket buat diri sendiri..padan muka aku..hahahaha tp iala bayor pon 10 hengget jer..takkan nak suspek medal cun kot..kire okla tuh dari tak dpt langsung..iala bajet dorang ciput kot..yg join pun ciput..so medal pon ala2 ciput gakla..

Haa..nie la medal plastik idaman kalbu buat pelari2 jambu CAR setelah lama menunggu..huhu

Tp tak kisahla..apa2 pon bg aku acara nie okla..kire tahun depan kalo dorang wat lg INSYALLAH aku join lg kot..hehe program hiburan yg dorang sajikan buat peserta pon okla..menghiburkan gak..iala layan punya layan sampai tak sedor dah kul 10..hehe so apa2 pon TAHNIAH gak wat penganjur MUZIUM TELEKOM..dan buat rakan2 CAR ku yg lain..TAHNIAH buat korang suma..aku rasa suma dpt medal kan..so well done beb..so kita jumpa lg esok kat siemen lak..wahh..dua ari berturut2 join larian nie..bagus2 truskan usaha anda yer..

Sekian..

3 comments:

Anonymous said...

ALHAMDULILLLAH.....lawak memang cukup lawak...bukan penat berlari tadi tapi penat MENUNGGU.....anyway demi kesihatan....hidup cergas..kita LAYANNNNN

JOHARI (CAR156)

Rozmi Yunus said...

ha...ha...ha...nasib baik aku balik awal, CAR1, hang sedekah je la medal tu kat sapa2..jumpa esok..

CAR1 said...

ok bro..saya dah sedekahkan dah kat org..haha tula wat penat nunggu jer..huhu takper2 yg penting kita layannn..!!betul2..

"Sila Klik Pada Gambar Untuk Maklumat Lanjut"